A3223B Piispanlähteen koulun asemakaavan muutos

Kaarinan kaupungin tekniset palvelut hakee kaavamuutosta Piispanlähteen yläkoulun tontin itäpuolella kulkevalle katu- ja kevyenliikenteenväylän osuudelle.

Sijainti

Suunnittelualue käsittää Piispanlähteen yläkoulun tontin Pyhän Katariinan tien, Marsukadun ja Naalikadun rajoittamalla alueella.

Suunnittelun tavoitteet

Kaarinan kaupungin tekniset palvelut on hakenut kaavamuutosta Piispanlähteen yläkoulun tontin itäpuolella kulkevalle katu- ja kevyenliikenteenväylän osuudelle.

Koulun laajentamiseen liittyvän hankesuunnitelman valmistelun yhteydessä on todettu, että nykyisen asemakaavan mukainen katualue (Naalikatu) ja siitä etelään jatkuva kevyenliikenteen väylä kohti Pyhän Katariinan tietä, vaatii tarkennusta ja muutosta, jotta uuden koulurakennuksen huolto- ja tavaraliikenne on mahdollista toteuttaa suunnitellusti.

Nykytilanne

Suunnittelualueella on voimassa Lemunniemen ja Piispanristin osayleiskaavan muutos (24.4.2019), jossa alue on julkisten palvelujen aluetta (PY-1). Alueen länsiosassa sijaitsee yleiskaavan mukainen kevyen liikenteen reitti.

Suunnittelualueella on voimassa Piispanlähteen koulun asemakaavan muutos (22.9.2021). Asemakaavassa suunnittelualue on opetustoimintaa palvelevien rakennusten korttelialuetta (YO). Kerrosluku on II ja rakennusoikeutta on 10 000 kerrosalaneliömetriä. Korttelialueen keskellä kulkee pohjois-etelä suuntainen vesihuoltolinjan rasitealue.

Käyntiosoite

Oskarinkatu 4