Uudistuksia sosiaalihuollon asiakastietojärjestelmään
Asiakastietojärjestelmän muutokset eivät vaikuta asiakkaiden saamiin palveluihin tai aiemmin tehtyjen päätösten voimassaoloaikoihin. Yhteydenottoihin vastaamisessa ja tapaamisaikojen järjestymisessä saattaa olla jonkin verran viivettä alkuvuoden aikana.
Kaarinassa on vuoden ajan ollut käynnissä Kaarina kohti Kantaa –projekti, joka on käytännössä tarkoittanut sosiaalipalveluiden käyttämän asiakastietojärjestelmän kehittämistä ja valmistautumista sähköisen arkistoinnin käyttöönottoon. Uudistukset on otettu onnistuneesti käyttöön 18.1.2021.
Asiakastietojärjestelmän muutokset eivät vaikuta asiakkaiden saamiin palveluihin tai aiemmin tehtyjen päätösten voimassaoloaikoihin. Siirtyminen uuteen ohjelmaan ja sen tuomat uudet työtavat vievät kuitenkin alkuvuodesta paljon työntekijöiden aikaa, joten yhteydenottoihin vastaamisessa ja tapaamisaikojen järjestymisessä saattaa olla jonkin verran viivettä. Toivomme asiakkailta ymmärrystä muutostilanteeseen, jossa työntekijöillä on paljon uutta opittavaa ja tehtävää!
Tietojärjestelmän kehittämistarpeen taustalla on useita lakisääteisiä, sosiaalihuollon tiedonhallintaan liittyviä muutoksia. Sosiaalihuollon asiakastietojärjestelmää käyttävät kaikki perhe- ja sosiaalipalveluiden vastuualueen työntekijät, osa ikäihmisten palveluita sekä päihde- ja mielenterveystyötä tekevistä työntekijöistä.