Terveyskeskuksen puhelinpalvelu on ruuhkautunut - soita vain kiireellisissä asioissa
Kaarinan terveyspalvelut pyytää asiakkaita ottamaan yhteyttä soittamalla vain kiireellisissä asioissa. Puhelinpalvelu on erittäin ruuhkautunut vakavan koronatilanteen vuoksi.
Ymmärrettävästi koronaan tai koronarokotuksiin liittyvät asiat herättävät paljon kysymyksiä. Terveyspalveluiden henkilöstöä tarvitaan nyt kipeästi testaus- ja hoitotehtävissä, joten pyydämme asiakkaita mahdollisuuksien mukaan välttämään soittamista terveyskeskukseen.
Milloin ja miten voin ottaa yhteyttä?
Terveyskeskus ja 112
Terveyskeskukseen kannattaa soittaa päivystysasioissa, esimerkiksi jos sinulle tai läheisellesi ilmaantuu rintatuntemuksia ja tai muita kovia kipuja, infektio-oireiden ja tulehdusten yhteydessä sekä tapaturmien jälkeen, jos esimerkiksi epäilet murtumaa.
Vakavien äkillisten oireiden, kuten rintakipu, hengitysvaikeudet ja puhehäiriöt ilmaantuessa soita 112.
Sen sijaan, jos esimerkiksi pärjää kotona apteekista ilman reseptiä saatavilla lääkkeillä, eikä tila pahene, toivotaan, ettei yhteyttä lähiviikkoina oteta soittamalla.
Kaarinan terveyskeskuksen ajanvarauksen ohje ja yhteystiedot
Omaolo.fi
Voit arvioida yksittäistä oiretta tai terveysongelmaa omaolo.fi-palvelussa. Vastaustesi perusteella saat toimintasuosituksen ja hoito-ohjeet.
Omaolo.fi:n kautta saat myös tarvittaessa ohjeet siitä, pitäisikö sinun käydä koronatestissä ja myös ajan testiin.
Tee oirearvio omaolo.fi-palvelussa
Sähköinen ajanvaraus
Useisiin Kaarinan terveyspalveluihin voit varata ajan myös netin kautta.
Mistä koronarokotuksista saa tietoa?
Koronarokotuksien tilanteesta saat tietoa osoitteesta kaarina.fi/koronarokotukset. Rokotuksista on kerrottu myös Kaarina-lehdessä sekä palvelupaikkojen ovissa ja infonäytöillä. Sivua ja muita tiedotteita päivitetään aina heti, kun uutta tietoa on saatavilla.